Branded journalism wordt binnen het huidige medialandschap steeds belangrijker. Bedrijven vertellen hun eigen verhaal via social media, hun eigen website en magazines, waar ze vroeger moesten wachten tot journalisten besloten iets over ze te schrijven. Het is daarom belangrijk om één merk te creëren en de online en offline kanalen niet te scheiden maar te integreren.

Kwalitieve redactionele content voor crossmediale concepten genereert merkentrouw en loyaliteit

  • POST-RECLAMETIJDPERK


    Door een onbeperkte beschikbaarheid van informatie besteden mensen bij voorkeur aandacht aan boodschappen waar ze zelf voor kiezen. We zijn beland in het post-reclametijdperk.

    Adverteerders kunnen het publiek geen boodschappen meer opdringen op het gevaar af dat ze worden genegeerd, weggeklikt of doorgespoeld

    Platte reclame-uitingen verliezen daarmee hun traditionele positie aan branded journalism in de vorm van websites, magazines, boeken, apps, Twitter en Facebook-pagina’s. Uitgevers gaan adverteerders bedienen door inhoud op maat te maken. Met de kritische houding van journalisten bepalen zij wat een bedrijf of merk te bieden heeft dat de lezers boeit en interesseert. Content vertegenwoordigt de waarden en de persoonlijkheid van het merk en mikt op de interesses die de doelgroep het meest aan het hart gaat.

  • STORYTELLING


    Mensen hebben geen tijd voor een commercial van 30 seconden maar wel voor een goed verhaal van een half uur. Het vertellen van een boeiend verhaal, ofwel storytelling, is essentieel als het gaat om het inspireren van een communicatiedoelgroep en het bereiken van customer engagement.

    Persoonlijke authentieke verhalen van mensen leggen de ziel van een organisatie bloot

    Verhalen zijn subjectief en indirect, als ontvanger moet je de boodschap er zelf uithalen. Een verhaal is compact en geschreven vanuit een menselijk perspectief. Je kunt een verhaal makkelijk onthouden en doorvertellen, makkelijker dan een feitelijk verslag van een gebeurtenis.

  • CUSTOMER JOURNEY


    De customer journey, ofwel ‘klantreis’ brengt de contactmomenten van de doelgroep van bedrijven en organisaties in kaart. Klanten denken niet in communicatiekanalen maar leven crossmediaal. Ze pakken hun telefoon, kijken op internet voor informatie of slaan een tijdschrift open: allemaal verschillende contactmomenten. Voor een zo groot mogelijk bereik is een mediamix van traditionele en nieuwe media belangrijk. Er moet een community ontstaan via verschillende media, waarbij communicatiekanalen worden geïntegreerd en niet worden gepresenteerd als losse eilandjes.

    Voor een zo groot mogelijk bereik is een mediamix van traditionele en nieuwe media belangrijk

    Verschillende media versterken elkaar in een dynamisch interactief mediaplatform. De keuze van het medium wordt bepaald door de vraag hoe de consument informatie tot zich neemt. Zoekt hij zelf actief of laat hij zich beïnvloeden, is hij geneigd tot loyaliteit of eerder tot impulsaankopen.
     

  • CONCEPTONTWIKKELING


    U weet als geen ander hoe uw organisatie zich wil profileren! Aan de hand van uw doelgroepen en doelstellingen stelt Branding Media een unieke communicatiestrategie op en vertaalt deze in creatieve crossmediale concepten.

    Maatwerk2
  • REDACTIE


    Per redactionele productie of editie van uw uitgave schrijven wij artikelen, briefen (foto)journalisten over invalshoeken voor interviews en fotografie, voeren de eindredactie en verrassen met de layout van het eindresultaat.

    Maatwerk1
  • CROSSMEDIAAL


    De gekozen communicatiemiddelen hebben altijd onderlinge samenhang en versterken elkaar. Er valt veel winst te halen door het distribueren van content via meerdere kanalen. Doelstelling en inhoud bepalen de verschijningsvorm; digitaal, print, audiovisueel of bijvoorbeeld een social media-campagne.

    Mobile
  • FULL SERVICE


    Om de dienstverlening ten behoeve van de communicatiestrategie van onze klanten te complementeren kunnen wij ‘one stop shopping’ aanbieden. U kunt bij ons terecht voor:

    • Fotografie
    • Drukwerkinkoop
    • Apps
    • Vertalingen
    • Advertentieverkoop
    • Films en annimaties
    • Websites
    • Databasebeheer en bewerken adresbestanden
    • Social media-plannen
    • Huisstijlen
    • Advertentie-opmaak
    • Advies over communicatievraagstukken

MAATWERK

LogoKlein